Flow Results from a 205 Rallye

Toutes vos questions du câble d'accélérateur à la sortie de la boite
Règles du forum
Pour plus de simplicité, les règles d'utilisation du forum ont été revues et regroupées dans un seul et unique post.
Merci d'en prendre connaissance sans tarder en cliquant ici
Répondre
Avatar du membre
Rallye Danemark
Assidu
Assidu
Messages : 239
Enregistré le : 24 mars 2004, 23:01

Flow Results from a 205 Rallye

Message par Rallye Danemark »

Rallye Friends.

This is the result from the flow test of the 205 cylinder head. The red line is the flow from a standard inlet port. The blue line is the result from the modified head. Improvement is something like 15%.

C'est le résultat de l'essai d'écoulement de la culasse 205. La ligne rouge est l'écoulement d'un orifice d'entrée standard. La ligne bleue est le résultat de la tête modifiée. L'amélioration est quelque chose comme 15%.

Image
Image

Avatar du membre
olivF2000
Membre du Club 2025
Membre du Club 2025
Messages : 9906
Enregistré le : 27 déc. 2002, 22:08
Localisation : ESSONNE (91)
A remercié : 725 fois
A été remercié : 679 fois

Re: Flow Results from a 205 Rallye

Message par olivF2000 »

Very interesting ,can you desribe how did you perform this test ? :blink:

Avatar du membre
Alex89
Mordu
Mordu
Messages : 670
Enregistré le : 01 avr. 2006, 09:19
Localisation : un petit bled prés de Sens(89)

Re: Flow Results from a 205 Rallye

Message par Alex89 »

oh! ma culasse :mrgreen: (j'ai la même chose je voualis dire, agrandie, tulipée...)
réalisation de déco, stickers, caches-plaques d'immatriculation, pour rasso, circuit, shooting photo, en mp.
http://cache-plaque89.skyrock.com

Avatar du membre
Rallye Danemark
Assidu
Assidu
Messages : 239
Enregistré le : 24 mars 2004, 23:01

Re: Flow Results from a 205 Rallye

Message par Rallye Danemark »

oliv'fast&furious a écrit :Very interesting ,can you desribe how did you perform this test ? :blink:
Hi Oliv,

The Tu24 Cylinder head has been Gasflowed on a professional flowbench (Superflow).


Like this:
Image
The graph above represent the flow of one of the inlet port based on various lifts of the valve.

For an unmodified port (the red line) you can see that the flow stops increasing at about 10mm.

The blue line is my specially prepared cylinder head. Here you can see that the flow is much more then the standard curve but still drops off at 10.4mm.


The straight lines are the bare flow figures without the valve in. (before and after the preparation)


You understand?

Répondre

Retourner vers « Moteur / boite »